Microblogs (Twitter)
De opkomst van Twitter in de afgelopen jaren is eigenlijk ongelofelijk. Ondertussen is dat ook in het bedrijfsleven wel ontdekt en hebben veel ondernemers en organisaties nu wel hun account.
De vraag is echter wat men er vervolgens mee gaat doen en wat dit oplevert. In mijn ogen is Twitter een uitermate geschikte netwerktool die ieder op zijn eigen manier veel of weinig gebruikt. Echter, daarnaast weten ook bedrijven tegenwoordig geld te verdienen via hun Twitter account, kijk maar naar wat Dell op dit moment doet met aanbiedingen en klantenservice via diverse Twitter accounts.
Enkele metrics die voor microblogs als Twitter van belang zijn:
• Aantal followers
• Aantal ReTweets
• Aantal replies
• Gebruik van #hashtags en keywords
Tags:— Social media
[...] overzicht (de metrics): • Blog: (Úw eigen webog, carrière portal/werkenbij-site, …) • Microblogs (Twitter, …) • Online Video (Youtube, …Vimeo – ‘Full HD’) • Sociale [...]
[...] Twitter: by far. Communiceren met de wereld was nog nooit zo snel, heftig en gemakelijk. Door Twitter is [...]
[...] ‘personal’ of liever gezegd personal branding is een onmiskenbaar een nieuwe trend. Media als Twitter, LinkedIn en Facebook lenen zich hier uitstekend voor en worden vanuit marketingprofessionals innig [...]