Eenvoudiger en sneller werven? |
Recruitment 2.0 (Home): • Moderne arbeidsmarktcommunicatie... • Hoe talent ú gaat vinden! (het antwoord op...) • Mensen zoeken geen baan, maar ambiance... • In contact blijven met uw doelgroep • Van employer branding naar jobmarketing • De voordelen door uw eigen 'werkenbij-site'
|
|
Recruitment is een essentieel onderdeel van uw organisatie. Het voorziet namelijk in uw menselijk kapitaal. Nergens terug te vinden op de balans, maar wel uw meest waardevolle bezit. Recruitment verbetert tevens de continuïteit van uw organisatie.
|
Zelfs uw klant maar vooral de sollicitant waardeert:
? De juiste informatie; een aantrekkelijke functieomschrijving, een indicatie van het salaris, informatie over de arbeidsvoorwaarden. Laat de kandidaat ook weten hoe de procedure verloopt en reageer daadwerkelijk binnen de afgesproken termijn! ? Gebruiksgemak voorop; online solliciteren moet een prettige beleving zijn, zorg voor een logische menu-indeling, plaats geen ellenlange digitale sollicitatieformulieren.
|
|
? Bind, boei en verleid de bezoeker; vaak heeft de werkzoekende geen flauw benul van wat de functie nu echt inhoudt. Ontwikkel een test, game of een reële case. Gebruik deze mogelijkheden als een eigentijds wervings- instrument en laat iemand op een speelse wijze kennismaken met uw organisatie. |
? Wees authentiek; verzand niet in algemeenheden maar laat de website reflecteren wat nu typisch voor uw bedrijf is, kies voor een paar enthousiaste medewerkers en laat zien waarom zij voor uw bedrijf kozen en het werk zo leuk vinden. ? Houd contact; bied de mogelijkheid om een profiel aan te maken dat de geïnteresseerden zelf kan aanpassen of verwijderen. Houd ze op de hoogte van passende vacatures door middel van e-mail, sms, rss én nieuwsbrief. Lees meer...
|